Thursday, May 31, 2012

HATIKU DI KINABALU...

Bismillahirrahmanirrahim..

HATIKU DI KINABALU....
ni merupakan tajuk citer kat astro...tp aku xtgk kt astro..aku rembat dr hardisc mmber opis....
memula tgk dak opis tgk smpai meleleh air mata...aku gelak2....sbb kondifen aku xmeleleh airmata....skali mlm td aku bantai meleleh beria2 sbb knp tah citer tuh sangat mnyedihkan dan menggamit suasana yg sgt sedih...dhla tgk sorg2 dlm bilik..pe lg layan tacing laaa...
terharu ngn watak Anuar yg sgt setia...dan suke ngn kecomelan watak qistina.....
 citer ni di adaptasi dr sejarah asal usul nama Kinabalu....dimana seorang isteri yg kematian suami tapik still setia tgu suami die balik..so dr citer ni Qistina ni eksiden n koma selama 5tahun....tapik sempat lahirkan anak....
xlama pastu....Anuar berjumpa dgn sorg perempuan bernama Lara n xlama pastu Anuar kawen dgn Lara dan n bela anak Qistina serta jaga Qistina sewaktu kt hospital....
tiba2....beberapa tahun xlama....Qistina tersedar dr koma...
past ni mmg sedih sbb anak Qistina yg nama Maya mcm xsuke Qistina sedar sbb die da ade Ummi baru (Lara)............
Kesian giler kat Qistina.....tapik terharu dgn Anuar yg masih setia...and lagi terharu dgn Lara sbb sanggup merahsiakan perkahwinan die ngn Anuar and kuar dari rumah mereka...
ouihhh sedeh2....
kl nk tau lebeh lanjut g la cr citer tu n tgk sendrik..
part paling xtahan ending citer....Qistina jumpe ngn Anuar kt depan Gunung Kinabalu n cakap...

'Cerita kita sama mcm kisah Kinabalu tapik ade skit perbezaan'
pastu aku xpuas hati kenapa Qistina mintak dilepaskan...bermadu jela...lagipun Lara punyela baik.....
lagi xpuas hati ble ending mcm tergantung and xde episod dua...argghhh!!!

pas da meleleh2 airmata n air hidung....incek hubby pon balik..
tros aku tnye kat incek hubby....

'sayang...kl org eksiden n koma 5tahun..sayang cari pengganti x??"

incek hubby terus gelak2 jek...uhuk!!!
jawablaaa......tapik andaikata aku koma lama mcm tu.....
aku redhakan incek hubby cari pengganti......
tapik pengganti itu haruslah baik mcm Lara...haha!!
then kl2 aku trsedar....aku pon redha berkongsi kasih walaopon agak memedihkan...
xpe...alah bisa tegar biasa....
dari incek hubby terkontang kanting mnk uruskan diri sendrik sepanjang aku koma kannn....
ouhhh....ni la dinamakan sebagai pengaruh citer sedih...
cehhh......sume nk kaitkan dgn diri sendrik...apadaaaa.....

tp mmg aku sarankan korg tgk citer ni....kompem meleleh.....

ok la beb...cukup citer tangkap leleh utk harini...
chalo mere bete!!!

No comments:

Post a Comment