Thursday, April 12, 2012

pesbuk yg sudah di taimlain kan.....

Bismillahirrahmanirrahim....
ye pesbuk aku sudah berubah mnjadik pesbuk taimlain....bukan ia tertukar sendrik...tp tgn aku yg gatal tekan butang 'change to timeline'....
knp tgn aku gatal??? sbb kesengalan nk tgk post2 dahulukala aku mmbuak2......
ouhh...dan saat ini aku telah menggodak sume post dr taun 2008-2011 dgn jayanya....
kerja opis??? opekos trtangguh sedikit...heyy akceli aku da siapkan hokeyy...keje len tgu bos balik sbb tarak paham....
kuli-kuli kehidupan....eh silap...liku-liku kehidupan aku lalui sepnajang tahun2 berikut rupenye sgt tough....dan aku yg berjiwa kental,kering kontang bersama bdn yg keding mampu melawan arus dunia dan mnjayakan diri mnjadik seorang manusia....
ouhh ini bukan kemerapuan ponnn....tp inila reality....time flies away...n now...aku da byk bubah...mau dr segi status (yg paling ketara)...saiz pinggang (sgt ketara)....dan kemunculan dagu kedua (sgt2 lagilaaaa ketara)......
kdg2 trpiki...kenapa dulu aku sgt begitu.....kenapa kdg2 dulu wujud satu perasaan yg xde perasaan tp bile perasaan itu diwujudkan ia terus diabaikan.....ouhh meng!
xpe2...skang perasaan aku telah digenggam oleh insan bernama incek hubby......terima kasih ALLAH.......
dan kepada yg penah mmperasankan aku dulu.......tambahla garam dlm kehidupan mu itu bia perasaan itu semakin mencanak2 dan elakkan dr trkena sakit gaut (ade kene mngena ngn kandungan garam x?).....
aku bukan saje nk mmbuka buku lama dgn cerita lama...tp aku nk tgk ape anjakan paradigma yg telah aku lakukan.......satu jek yg aku perasan...aku lebih TENANG......
bile dunia ntahapeape itu ditinggalkan.......aku jadik TENANG.....
ya ALLAH....tempatkan kami suami isteri satu ruang didalam SYURGA MU ya ALLAH....
dan dlm2 aku rase tahap meroyan aku dulu2 sgt kronik...rupenye trdapat kegembiraan jugak...aku sedar aku mmpunyai ramai kawan2,BFF yg sgt bes asbestos tahap tujuh petala cinta.....(nk beli CD la..mcm bes plak citer tu)
dan aku rindu zaman2 gonjol brsama mereka....ouhh i wish God will give me only ONE day to go back to my school life,matrix life n campus life.....really missing them damn much....
ouhh...terskipping pula.....dan bile brcakap omputih ini....br aku sedar dulu cm tere sket brayat omputih...skang haramjadu.......ckp melayu pon failed...abestu nk ckp bahase ape??? ugghhh!!!!
ouhhh nmpaknye ade satu lg perkara yg aku mintak jadik kembali pada aku skang.....DAWAI YG HYPERACTIVE.......skang aku slalu lemau semenjak maskot 'kongkang jadian' dikomerSIALkan......adekah aku trkena badi....hoh!!
okeyla back to reality...aku kene keje...n kene tgu till 530pm to punch out....ape pon xboleh....ade OT tp xwat......chettt!!!
ok chalo mere bete!!

2 comments:

  1. Hahahaha, ngok ar ko, aku pun trjebak dgn idea ko tgk status lama... Gelak guling2.... Tapi thats the journey kan... To become who we are now... :')

    ReplyDelete
  2. hahaha.....ko pon brjangkit gak...memula aku eksen gile xnk tuko timeline...skali tuh tgk cmbes nk godak2...trus tuka ngn rela hati.....dr situ baru aku nmpak perubahan positif aku....yg negatip malas citer!

    ReplyDelete