Friday, January 13, 2012

lalala~ mari berDIY lagik...~lalala~

bismillahirrahmanirrahim....

yeah bebeh...aku xkan jemu nk berDIY..sbb aku rase cm bes jek sume wat sendrik...

okeh pada entry smlm aku citer sal nk wat rozet a.k.a bunga kendarat sendrik kan...

memandangkan sume material recycle sume da ade kt uma..maka aku tgl jalankan jela prosesnye...

ant bahan2 yg diperlukan ialah...

1. bunga dr daun jalar2 yg aku bli utk bilik perantin..

2. kain felt lebihan dr DIY yg lepas..

3. pembaris panjang + pensel

4. gunting

5. glue gun

6. pin brooch

memula aku ukur dlu besor mn kain felt aku nk potong tuh...so aku juz amek ebar pembaris n pnjang dl 3.5"....ngam2 soi la tuh...

pas da siap potong2 kain felt aku gunting hujung salah satu felt tuh bentuk seperti diatas.....pastu tgl gamkan jek kt blakang bunnge..hehe..

okeh ni contoh if da letak duit..tp nntik kaler duit ialah hijau ye....cr2 duit kaler hijau xde plak..sume tgl biru jek..nmpak no da sngkek...haisyyy....

okeh tmbahan citer....aku tgh sebok2 wat reben comel2...

untuk ape???

.

.

.

.

.

untuk pen2 yg aku borong kt kedai Ah Son air hitam,johor..

hehe....pen ni kl sebatang rm1...tp kl 50btg rm38...so sebatang jadik 76sen..

pen ini utk siapa dan acara ape?

ohooo..akceli umi aku tgh piki utk bg ape kt org2 yg tepung tawar aku time mlm berinai...memula nk bg bunga telur...pastu tetibe trnmpak pen trus timbul idea nk bg pen n sbungkus gule2....hehe....

lenguh jugakla tgn aku try sume pen kt kedai tuh sbb xnk ade yg rejek...

so sesape nk tepung tawar dptla pen ni yek...heee...

okeh bebeh....citer suda tamat..

chalo mere bete!!

2 comments:

  1. cantiknya pen tu!!! and the bunga rozet tu memang sangat simple dan mudah!!!

    i loike!!!!

    ReplyDelete
  2. wah..bestnye da siap...air tam mmg heaven shopping brg2 kawen kn...

    ReplyDelete