Thursday, December 30, 2010

ouhh Harimau Malaya..



as usual...selaku manusia yg agak peka kepada isu semasa...topik hangat kali ni pastilah ttg AFF Suzuki Cup rite....so..aku pon nk jugakla citer perasaan tatkala mnonton perlawanan antara Sang Harimau dan Sang Garuda....

akceli...memula aku bajet tgk bola kt uma jek sambil bermanja2 ngn osmet.......serta bersorak ala2 sopan depan kakak2 osmet neh.........
so...sharp kol 5pm tros dgn lajunye aku berdesup trun g punch serta drive kete ala2 berada di litar.......
smpai jek kt uma tros aku bukak bekal td bawak keje....stil ade cucur kentang n kuah asam pedas....sbb kan perot da bunyik2...aku hentam jek mkn cucur cecah kuah asam pedas...mmg mabeles...tapik asam pedas yg umi wat lg kaw2...aku nye plak stil amatur lg.....haissyyy....
pas mkn....aku rajinkan diri g basuh baju then mandi manda....
siap sume...tgh syok2 tgk cite Tiramisu...tetibe...
*tet tet...tet tet*
~ni bunyik msg dr henpon pinjam...arini da kene pulang smule da~

incek gagah : call jap...ade hal sket....

b4 call aku cekidaut jap kedit...aissyyy....tgl singgit jek...xpela call je la pastuh wat2 mati...then mesti die call blik.....

aku: hello....hah..knp?
incek gagah: masuk blik lu jap....
aku: hoh??

rase pelik jap..ape kejadah arahan yg die bg neh.....tapik aku tetap brjalan menuju ke blik dg jntung berdegup kencang...mn tau tetibe die muncul kt blik..mmg aku hempok ngn bantal....ske2 jek masuk blik gadis...ciss!!

aku: hah...da kt blik neh....(smbil mata meliar ke kiri dan kekanan...so suspen ok)
incek gagah: ok...skang lu g kt tgkap n bukak tingkap..

aku pon watla ape yg disuruh....cehh...knp polo jek ape die kate ni...
then..OMG! incek gagah ade dibawah sedang melambai2kan tgn ke aku....ciss....
padan muke die kene tgu aku brsiap...sape so wat seperais gilos....
dhla td wat i marah kejap kate xnak tgk bola sesama sbb penat...cehh lagik!!
tapik..syok..ngehehe...

destinasi dituju cm besela...Singgah Selalu yg sekangkang kera tu jek dr apartment...sbb sane kl pasal bola..sure happening smpai nek pening u ols...

smpai2 jek kt SS....cekidaut seat...ouhh menn....
byk meja yg da direserved...serta boleh dikira mcm sume seat da sold out la..
tiba2..

"dua boleh tiga tidak boleh!..dua boleh tiga tidak boleh!....sapa cepat dia dapat!!"

sorg pekerja SS brjalan smbil mmbawa meja lipat satu n park btol2 depan skrin....
incek gagah pon ape lg..tros menerpa ke arah org tuh n tnjuk 'dua' ataupon 'peace'..kehkeh...
maka sec otomatik kami dptla tpt tontonan yg sgt mabeles...cayalah...

mmg happening gilerla wa ckp sama lu...sume mmg semangat abes n hyper giler......
aku plak cm besela....susah nk mengekspresikan emosi ketika tgk bola....dan incek gagah.....haihhla...da nama pon lelaki gila bola....tapik seb bek die stil layankan soklan2 bunguks yg kuar dr otak aku ni....hehe.....

masok separoh masa kedua....ntah knp fikiran aku mcm melayang2 tgk kekacakan keeper mesia dgn steady jek tgkap bola dr masok gol.....pastuh melayang2 tgk muke incek gagah yg agak excited serta ditambah sket emosi yg bercelaru.......pastuh terasa dunia sepi sekejap..tiba2 lagik!

GOLL!!!!!!!!!!!!!

that time.....sume org mcm kerasukkan n sumenye bgn dr krusi melompat2...kibar2 bndera mesia...pnjat meja n wat gaya ala2 tugu negara......ketok2 meja......dan ble aku pndang kanan...amboi...incek gagah pon sama da bgn n mnjerit kgembiraan...
dan saat tuh ble aku pndang sekeliling......erkk...aku sorg jeke yg tgh duduk smbil wat muke blur.....aisyyy...teros dgn trkepot2 nye aku pon bgn la n pura2 mnjerit tapik sore xkua....uhuk..

xsenonoh kan bleh berangan time2 perlawanan tgh sengit.....
adoii....tu la Dawai..bleh trlari kedunia len bila2 masa saje n dimana saje....
tapik...SS mmg cool la...siap ade fireworks lg ble da umum Malaysia as a Champion...

Tahniah Squad Harimau Malaya.....korg mmg steadyla!

abes jek tgk bola....barula sesi mnghabiskan masa brsama incek gagah....
mcm besela...aku akan brcerita n brcerita ttg isu semasa kt die...dan die kene mnjadik pndengar yg setia.....ape bleh wat.....i mmg ske brcerita....seb bek xjadi penglipurlara jek....
nway..thanx incek.....sbb sudi wat seperais trsebut walopon kamu trtinggalkan coklat yg kamu kate ade belikan utk saye...xpe..kang claim yg baru......

chalo mere bete!

1 comment: