Wednesday, December 22, 2010

Edisi Siasat : Kenapa Dawai Geram...huh!

baiklah tuan2 dan puan2...mari kite mengkaji kenapakah saye yg brnama cik Dawai jelita berasa geram sgt2.....bukan disebabkan sembelit ataupon jerawat dah tumbuh...bukan jugak sebab mnyak dan emas da nek harge...tapik sbb len....

ye...kegeraman ini boleh dibahagikan kpd dua bahagian iaitu...
1) geram di tmpat kerja
2) geram pd diri sendrik

baiklah lg skali...mari kita kupas satu persatu seperti anda mngupas bawang.....ye....mngupas bawang mmg boleh mngalirkan air mata...maka jika anda rasa kegeraman ini menimbulkan impak kesedihan..silela jgn menangis..wat bazir tisu jek nk lap air mata tuh.....

1) geram di tmpat kerja.
- kegeraman berpunca akibat pmberian tugasan sec mmbuta tuli kepada saye yg sebenarnye masih lagi budak hingusan....bila saye selaku tukang arrange a.k.a daging burger ditengah2 mnjadik buntu akibat ketidakjelasan tugas.....dan tukang pmberi tugas mula buat muke ala2 spender basah xtau pape.....maka segala ksalahan atau makian hamunan akan dikenakan kpd saye......ouhhh.....naseb baik saye ni masih waras dan tidak brtukar jadik otromen..kl x sekor2 saye fire jadik abu.....huh!!
- kgeraman jugak semakin brtambah tebal dihati apabila ade plak makhluk yg sesuka ati die mngkondem saye....ouhhh mennn.......nk aje saye kata pd beliau...'oi lahanat! ko kondem aku ni ko ingat dpt duit ke! ciss!!'......tapik saye masih juga tetap waras...maka saye buat muke kosong seolah2 saye telah bertukar mnjadik mesin basuh...dan beliau pulak mesti mcm orang gile ckp sorang2...huh!!
- kegeraman ape lg ekk...ok2 da xde geram lg da...xleh geram byk2 sgt kt keje....keje tu kan sebahagian dr ibadah...huh!!

2) geram pd diri sendrik
-kegeraman berlaku apabila lately nih aku xde selera mkn mlm...adoiyaiii...cmneh nk gemok....demm...asal mlm jek perot msti rase knyang jek..nk mkn pon xlalu even nk bncuh susu pon xlalu......ugghhh....help me...
- kegeraman juga pd diri ini bile semangat Kongkang Jadian semakin mengganas....bayangkan..seawal 8.30pm aku dah bleh trkebil2 nk tido.....slalunye brtahan bile dgr Freaky Fly 30 smbil2 brSMS ngn incek Gagah la..tapik paling2 kul 10pm aku da kecundang da.......
- kegeraman jugak bile aku rase aku semakin malas...keje brlambak2 pending...tapik xde usaha nk setelkan cecepat.....bile lg setengah jam nk balik baru tringat keje2 byk lg xsiap...haihhlaa......very the gonjol..sile berubah!!!
- kegeraman yg teramat pd diri sendrik bile perangai 'xske mngalah,Ego danKeras Kepala' ni xnk dikurangkan.....huh! slow2....

okla tuan2 dan puan2...sekian sahaja...chalo!

No comments:

Post a Comment