Friday, August 6, 2010

manusia...mn penah nk puas....


mn lg bes nk dilihat?
konpom yg tgh kan.....
xkurus...n xgemok....
but...nobody is perfect.....
aku?
yess...aku trgolong dlm kategori org sebelah kiri...kurus kering....xde pungkok.....muke cengkung......kulit muke brjeragat......tgn kasar mcm jntan...ehhh...mcm trkutuk diri sendrik plak...ok bukan kutuk diri sendrik...tp ckp knyataan jek.....
kang puji diri lebeh2 ade yg trkorban bile mmbaca ia....

dlu aku igtkan jadik org kurus...bebas dr kene kondem....aku piki org gemok jek kene kondem.....tapik!
meleset sangkaan aku........ade jek yg xkan puas ati dgn diri kite neh.....
kadang2 bile aku pndang org yg kondem aku tuh.....
xdela body mcm Tyra Bank ke...Heidi Klum ke......
malahan......body nenek aku lg cun dr yg kondem aku tuh......
masalah2....
kl takot sgt tgk bdn aku kurus...so pejam mata....
ingin di tekankan...bahawa...tahap kolestrol aku...tahap denyutan jantung aku...buah pinggang aku....masih normal lg......
cume bdn jela kadang2 sengal sbb salah bantal....beselah bantal murahan....

'wai mknla byk sket'
boleh! bnje aku pg petang siang mlm.......n aku nk western food jek....
sumtimes blehla nasik.......
'wai..takotnye tgk ko ni...tulang jek'
xske tgk tulang? tulang pon xske tgk ko.....huh...
'ko ni da mcm hape..yakkss'
dem....ayat 'yakks' tuh mcm mnganggap aku ni smpah dowh.....
gile keji....

ye mmg aku nk gemok....n aku pon xdela smpai fanatik gile nk gemok smpaikan sume produk gemok aku beli.....xde...xde...bek duit tuh aku soping baju n mekap.....
ye juge aku mmg mkn sket...slalu xabes mkn......knp?
tekak diganggu oleh pemikiran yg kusut....
aku da wat kajian da...kl ati tenang....mesti aku byk makan! tapik berat....heheh......mn tah pegi....

tapik aku pelik la.....kl aku kurus....knp org len yg mcm sakit sgt tgk aku.......
haissyyy......aku ni ibarat antu raya ke yg slalu dok tepi katil dorg....wow...mngerikan jugak ye aku ni...xsagke i sedasat itu.....
maaple kl ade yg mndapat gangguan mcm tuh.....nk suh aku wat cn lg....sape suh korg piki sgt sal aku yg kurus ini.....biarkan jela aku dan badan aku yg kurus....mnjalani kehidupan dgn girang........

walopon aku kurus....aku masih mmpu nk jalan..drift kete....jadik mcgyver......
aku mmpu keje n dptkan gj utk bayar mr.P aku....
aarrgghhhhh....adehhh sawan plak ble piki la....
tu yg aku malas kl jadik ahli pemikir neh....
nk carik bahan2 bukti yg badan kurus aku telah merosakkan manusia sejagat neh mmg mencabar....huh....

xpe...biarkan mereka dgn labu2 mereka...
terjunlah kalian kedalam laut....
brjenis2 manusia wujud depan aku...tgi,rendah,gemok,kurus,OKU....
xpernah pon aku nk kesah ape jenis bentok badan dorg.......
susah jadik artis rupenye kan....

okla...juz peringatan.....kepada org kurus dan gemok yg slalu kene kondem...
persetankan manusia2 begitu....
sbb manusia xkan pernah nk puas.....
kpd manusia yg perasan gojes dan mabeles tuh.....teruskan perasan.....semoga ALLAH merahmati kehidupan kalian....


dawai dan badannya yg kurus......
~ kl ade sesape yg tgk gmbar ni pastuh tetibe trkorban ke....terhilang duit kt bank ke.....err...jgn carik aku k.....aku xnak trlibat.....

2 comments:

  1. hidup kite.. kite yg pilih.. gemok kurus tu seme luaran je.. yg penting ati.. untuk dawai...
    ilek2 je... persetankan mereka.. jgn biarkan mereka bawak virus sedeyh kat ko..

    ps- meh la amik sikit daging yg ade kat aku.. nak? heee :P tp warna lain sikit laa.. hahahah

    ReplyDelete
  2. rina...hurmm..tu la...mmg nk persetankan sume tuh..tapik makin bohlayan makinmnjadik plak mereka2 nih....

    p/s: ehh bleh ke amek daging u...nntik u da x huggable dah...haaa....cane...heheh

    ReplyDelete