Sunday, May 16, 2010

wiken yg sengal....

Hari sabtu....
pagi aku bgn mcm biase utk g keje.....tapik perasaan nak bgn tuh...ugghhh.....rase mcm nk g bunuh diri...sbb rase xpuas tido......sgt xsnonoh perasaan mcm tu kan...
kt opis da mcm ape...ngn sore mcm angse jantan.....semangat mcm kongkang jadian....huh....cukup package utk mnjadik pekerja berkakilebar.....
kt opis walopon sore begini tp aku masih mmpu utk mnyumbangkan lagu2 khas buat asst aku biar trkesan dlm diri beliau pada hari sbtu yg suram itu....
tepat pukul 1pm aku terus cabot balik uma......
smpai uma...masok baju dlm mesin.....kemas blik sket....mandi..solat...tros....
zzzzZZZZZzzzzzz........
dan aku sgt trkejut.....nk kate td aku telan syabu...xde la plak....
sbb aku masih igt aku pejam mata kul 2.35pm......dan aku bukak mata tepat kul 7.10pm.....
ugghhhh.....mmg manusia akhir zaman...dhla burn asar......
criusly aku xsedar ape2....jgn slh kan aku tp slhkan blik puaka trsebut....
dan tetibe baru tringat aku td xlunch lg.....perot da kua lg grunge......
tros aku text Muhamad Azuan....
'lapa!'
cheh mcm anak mntak bapak mknan plak..ngahaha...
kemudian...dlm kul 10pm barulah aku,Muhamad Azuan,Mohd Ashraf, Istiaq Mubarak dan Ahmad Shahery g mkn kt Sayam Cempaka....
msg2 buat muke bosan sbb rase mcm xde aktiviti lgsong..........nk tgk midnite br trsedar kitorg melepek kt kedai smpai dkt kul 12am....nk g karok...xde mood....
last2...Ahmad Shahery dan Istiaq Mubarak kecundang ditgh jalan..tros mereka balek...
tgl aku, Muhamad Azuan dan Mohd Ashraf trmangu2 mncarik idea nak mngisi mlm mnggu.....
tros Mohd Ashraf mmbawa kami meronda satu JB......
tgh ronda2...dtg idea gile...aku ajak Muhamad Azuan blik kg.....
dan beliau setuju...
lalu tepat kul 1.33am...kami gerak dr Jb tros ke BP......
dan yg mmbanggekan...aku drive tuh....hahah!!...walopon rabon malam..tapik masih mmpu lg mmbawa kete ditgh2 jalan raya yg gelap nk mam....syabas mere bete!
smpai uma dkt kul 4am...lmmbab btol aku drive...
smpai jek tros trkoma atas katil.....
bgn pg subuh aku xtau aku bc surah ape...argghhh!!! msti kene reject...
pastuh smbong tido smule smpai tghari...rs heaven gle....
ble sore whitney houston ummi da brgema barula aku ngn langkah mls dan rambut ala2 kuntilahanat...bgn..cuci muka..tros kemas uma....
penat gle...dan berpeluh gle sbb cuaca mcm kat zimbabwe....panas dunia...
pastu aku telah dibuli oleh ummi...hehe...buli la sgt....
umi soh tolong msk smbal tempe...wat kuih....goreng ikan....goreng kacang.........sume2la....
pastu ummi kate..
'dik..nnti g melawat adik2 ko jom'..
aku trpiki...adik2? yg mn satu nih...
tros trbayang...ouhhh...yg kt sek Arab Benut n Sek Teknik BP....
dan tetibe henpon aku brtalu2 masok msg dr adik2 aku ni....
yg kt Sek Arab ckp jgn dtg lewat...so aku n ummi decide g tmpat die dlu coz nk mkn2 kt sane...
pastuh yg kt Sek Teknik plak majuk coz jeles knp g Sek Arab dlu x g tpt die dlu.....
pastuh lg..tetibe yg kt MRSM muar plak call majuk coz xsmpai sn....
haisyyy!!
seb bek 3org jek dok asrama......
pastuh melayan ummi smpaila ke magrib coz siap g pasar bli barang dapor ummi dan dapor aku....heheh...
then dlm kul 9pm...aku pon brgerak meninggalkan kg ku yg trchenta...argghhh!!! sungguh berat rase ati...
smpai2 JB da kul 10.45pm...tros g melepak kt Banafe coz Mohd Ashraf,Istiaq Mubarak dan Ahmad Shahery da tgu kt situ.....
tujuan asal ialah nak amek netbook pas kt bos aku jek...bisness maa....ngahaha...
tapik bleh trtukar tujuan siap leh g pasar karat yg xbes lgsong tuh.....cheh...
pastuh...smpai kt uma....mata da kuyu...bdn da layu....otak da piki tido jek....haisyy...
baring jek atas katil tros.....koma lg...

dan pg td...aku bgn tido...lg skali rase mcm nak g bunuh diri...
argghhh!!!!
i hate MONDAY...
okla...abes citer wiken aku yg mcm bes tapik tah pape...hohoh...
chalo mere bete....



4 comments:

  1. eh. adik kau sekolah teknik ke? duduk asrama. omg! hari-hari sure jumpa aku yg tengah bebel-bebel kat dewan makan kan? ha ha. ciss. yg mana satu adik kau eh?

    ReplyDelete
  2. bukan hujung minggu yang sengal.
    kau yang sengal...haha

    tindakan drastik balik ke BP tu memang cool.
    aku terkesima dan tabik pada kau berdua.

    ReplyDelete
  3. cik syira....adik aku laki....muke mcm aku gak..huhuh...ehh ape ko wat kt teknik BP tuh...jadik cikgu kt sn plak ke?

    aizud....ala...aku sengal sket jek.....
    akceli mmg da trniat nk balik kg tapik mcm xkonpem...tp mlm tuh...dtg idea gile...huhuh...hebatkan kami brdua..

    ReplyDelete
  4. eh. bukan cikgu. aku handle tender kantin asrama. tak perasan la muka adik ko. dia pakai braces ke? ha ha.

    ReplyDelete