Thursday, March 18, 2010

w.o.r.k = k.e.r.j.a = b.e.l.a.j.a.r

Hari ke-19......
ouhh..pejam celik sudah hari ke-19 gua bekerja...(maapla..arini penggunaan kata ganti diri ialah 'gua' sbb rase mcm nak gune yg itu).....xsangke gua....cheh...xsangke la sgt....
okayy...progress gua kat sini...gua da tau la skit2 sal construction....sikit jek okay..bukan xnak tau byk..nak sgt....tapik...gua masih mencube lagi nak memahami segala perkara2 penting.....dan yg pasti...gua ade la gak refer2 kat org2 yg gua yakin bleh tolong..cume..org2 tuh mcm la dibayar gaji utk tolong guakan..so paham2la..mereka pon bz......walopon muke gua da tebal mcm buku teks skola asek tnye itu ini..tapik ape bleh wat..seb bek ati gua kering sket.....maapla kepada manusia2 yg sentiasa hidupnya dihantui oleh muka gua dan soklan gua...gua terpaksa!..ugghhh..pasrah2..
buku diatas tu ialah buku catatan keje gua tiap ari..tapik arini gua xcatat pape...aisyy...mcm xde keje plak.....sengal la gua ni.......tapik yg pasti sok keje gua....dok tercongok kat depan file mncari doc original yg penting.....aisyy....
ini baru 4file...ade lg segerabak.....gua ade masalah sket coz....bnde2 filing nih....xde sape yg handover sec keseluruhan kat gua..maka gua la memaksa diri tiap ari menatap dan menyelongkar file2 trsebut....kdg2 bukak satu file...mcm paham...kdg2 haram jadah gua xpaham....pastuh...bile gua paksa utk paham..hasilnye..gua tutup file tuh..pastuh gua dok depan pc dan berkarok slame 10 min..then g balik kat file itu...huh..complicated hidup gua nih....tapik xpe.....gua akan usaha!!!!
inilah barisan2 peneman kaki gua..tapik mostly time duduk...satu pon gua xpakai sbb dua2 kaki gua akan berada samada atas kerusi...atas CPU..dan bile rase mcm bes..atas meja.....heheh....xpe..kaki gua xde cagu okayy...
yaaa..inilah muka gua yg hanya mmpunyai satu watak sahaja..smpaikan bile gua tgh penin pon xde manusia yg pasan...sbb muke gua kan muke yg sentiasa bercahaya..ngahahaha....
errr...yg kt pc gua tuh...err...mmg fesbuk pon..tapik gua bukan menatap menatang tu jek okayy...menatap sekali sekala jek......bila rase da blur tahap mcm ade org bela sesuatu..errkkk...dhla mlm ni mlm jumaat...
okla...gua nak sambong mnatap file ni...arrggghhhhh!!!!!!



2 comments:

  1. lu main Facebook secara terang-terangan....Damn!

    ReplyDelete
  2. ouhhh menn....aku cube bersikap jujur...ngahahaha...

    ReplyDelete