Monday, March 22, 2010

..pilihan....


kite hidup...
sering diberi pelbagai pilihan...kita tgl memilih je..
tapik kdg2 kite lngsong xde pilihan...sbbnye...
kite sendri xmmberi ruang utk pilihan itu wujud..ataupon...kite xsedar sebenarnye kite byk sgt pilihan.....
tapik..kdg2 pilihan ini mmbuatkan kite jadik manusia yg TAMAK....
dan akibat perasaan TAMAK tuh kite slalu terlupa nak mnghargai pilihan2 lain yg ade...sbb kite terlalu asyik mngejar pilihan2 baru dihadapan mata kite.....
dan aku..
xlari dari mnjadi pemilih kepada pilihan2 yg ada...
kdg2 aku cube berpura2 seperti aku tiada pilihan...sbb aku xsuke serabutkan kepala utk memilih.....tapik......aku kene menrima knyataan yg kite mmg sentiasa kene memilih dlm apa jua hal.....xboleh lari dah...
TAMAK kdg kala wujud jugak dlm hidup aku..tapi aku cuba limitkan pada perkara yg aku rase...perlu...tapik..ape yg perlu tuh...adakah bnda yg perlu tuh...keperluan atau kehendak??
ok...manusia mmg begitu....
dan aku jugak manusia maka aku kene la jadik begitu..kl x...org akan kate aku da lari dr norma kehidupan manusia sebenar...
ok..skang.....pilihan yg perlu aku buat.....
adakah aku perlu amek jek kete tuh...then aku berjimat cermat pada setiap bulan..sbb itu kete idaman...ataupon aku mmbunuh saje cita2 nak kete idaman itu dan mmbeli jek kete yg akan mmbuat aku mnyumpah seranah ia sbb xbes...tapik ia mmpu mmberi aku peluang utk bershopping secara suke ati setiap bulan??? dan pilihan len yg ade seriusly xmenarik minat aku.....ermm...akceli aku xberani nak merasai perasaan bile da ade kete..tapik aku nak ade kete.....aku tau..mnyak..maintenance..insurance...dan dgn gaji yg kais pagi ni.....ouhhh menn......
dilemma seyhh.....bile gaji aku nak jadik rm8k sebulan ni???
ugghhh!!!

1 comment: