Sunday, February 7, 2010

..ouuhhh FEBRUARY....

FEBRUARI...
bulan yg penuh dgn cinta...
bulan kelahiran dawai.....
bulan dimana abg aku nak kawen....
dan jugak...
bulan yg bz nak mampos setelkan hal umah neh...semata2 nak memastikan majlis abg berjalan dgn besnye....
huh~ tapik xpe..aku tetap rase gumbira hati...

6-7hb Feb aku berada di kampung.....
SENGGARANG yg damai....
akceli 6hb Feb tuh aku g 2 kenduri kawen....
satu kat muar satu kat BP....very the penat okayy...tapik seronok..heeee~
gambar akan di upload kemudian kerana ia berada pada incek syafix...

ok2...cite hal 7 feb plak.....
pagi2 bute Ahad tuh...niat aku nak bgn lewat xkesampaian coz org2 pakatan yg nak pasang balai dah meriuhkan suasana halaman umah aku....
umi plak da mula mengeluarkan suara ala2 whitney houston suh aku tolong die masak...haisyy...
dgn lemah longlai aku g cuci muke n gosok gg jek....malas mandi dlu....



inila sebahagian rupe balai yg siap dipasang...ade 5 balai tapik dgr citer nak pasang lagi 2 balai...huh...
dan kad kawen sebanyak 2k suda sold out maka abg trpaksa fotostat lg 200 kad....giler ah...byk btol kawan2 umi nih.....



ini plak barang2 pakatan yg da siap dihantar tapik baru separuh jek...ade lagik...mn nak letak neh....mesti aku gak kang yg kene angkut...xpe2....redha...
nmpak x suasana hujan lebat itu...waktu ini ialah pada pukul 4.15pm.....harap2 time kenduri jgnla hujan....

ble da petang2 tuh...sorg2 makcik n pakcik aku dtg bawak brg2 yg mereka sponsor....
uma plak makin meriah......dan konform...ms ari kejadian lg meriah to the max...



ini die Uzmatun Nikmah....kazen aku yg paling comel...anak pak su aku....
memula soh amek gmbar die memalu...



then soh senyum..die bleh plak wat muke ni...



kesimpulannya..die xpandai nak senyum la...seb bek comel mcm aku..ngahahah...



ni adalah sebelum aku nak bertolak balik PG...die tau jek aku nak blah..tros asek dok melekat jek kat aku...



malah bukan die saje...ni ade lagi angkatan askar kecik dok melekat kat aku....
yg depan skali tuh anak kazen aku...Naufal yg comel nama beliau..



ini plak...makcik2...serta nenek2 sedang berdiskusi ttg aturcara pada hari kejadian...
bes jek rase.....xsabar tgu minggu depan....cepatlah berlalu...

otw nak balik PG akceli ade byk persinggahan yg kami lalui...memula g tempat adik aku yg no.5 kat sek. Arab Bugisiah Benut...Mohd. Nuzulan a.k.a chulan...da gemok da aku tgk die..hepi kot...pastuh muke asek tersengeh jek coz akak die yg bek ati ni da blikan mcm2 jajan...ske ah tuh...

then singgah umah kak nana utk solat magrib n amek barang....
then pusing semula ke air itam utk bli bunge telur....



lihat itu..berpinar mate aku nak pilih...
siap da aim lagi utk kenduri sendrik..huhuh...tapik biler..arghhh!!



abg muke da berkerut2 tgk duit dlm wallet yg semakin menipis..bersabar ye abang ku...pasni rezeki murah jgn lupe adek mu....hehe...

destinasi terakhir plak g tgk adek aku yg no.3 PLAK...si Anje kat JB....
ble tah maamt tuh nak keje...xsabo nak pow die plak...



apabila da semakin hampir....hati aku da meronta2 xnak balik plak....huwaaaaa....
tapik apakan daya..selaku pekerja..kerja itu adalah amanah....
dawai...kau harus kuat!..yeahhh!!!




di atas ni aku kreditkan sket temuramah bersama kazen2 aku yg comel momel tuh...
ok...time's up..
chalo mere bete!

4 comments:

  1. aku jgak yg kne salah coz pic xde. huhuhuhuu....
    (muke sedih)

    ReplyDelete
  2. mestilah....nak gak tgk gmbar muke2 fotogedik aku tuh..huhuh....

    ReplyDelete
  3. huii,...
    menarik ni...
    weee.. chumel ok kezen ko tu.. kalo aku dapat cubit..sure dye nanes.. hahahahhaha :P

    ala.. tak pe aaa.. :) ko pun da nk pindah same tempat ngan adik ko.. nnt bole la together2.. :)

    ReplyDelete
  4. rina..heheh...see the senior kazenla...kami mmg chomel2 belaka(ayat org pasan)...
    huh..dak cit tuh mmg gedix sket....manjakani terlebeh....

    yup...pasni bleh joen cik bedah melepak2 kan..hihi..

    ReplyDelete