Tuesday, December 8, 2009

...dari ADAWIYAH mnjadik DAWAI...............^^

okay...
memula ands tgk gmbar kat bawah ni sile2 jgn ketawa smbil guling2...tersedak ketika makan...ataupon muka menjadik biru akibat xcukup oksigen...

entri kali ni adalah berkenaan dengan sejarah kehidupan seorg gadis......
mari kita mulakan..
yeahh!



budak kecik kat dlm gmbar ni ketika itu berumur 7tahun....
cube peratikan eksperi muke beliau...mcm nak menangis pon ade kan time amek gmbar...
sebenarnye...budak ni sorg yg xsuke bergmbar..asal bergambar jek mula la gelabah nak piki memek muka paling bes....pastuh time kecik2 lagila...org nak tgkap gmbar jek da mula melalak xske..haisyy...kronik2...

posing kat atas ni telah direka oleh makcik beliau akibat beliau ni mmpunyai masalah kan dlm bergmbar...mata plak mmg xbleh nak pndang kamera so pndang jela cicak kat atas....

melihat dari warna kulit beliau yg agak burn tuh...mesti anda sume da dapat teka kan yg beliau sebenarnye sorg budak yg ske men panas.....memula igtkan men panas kulit leh jadik tan ala2 Beyonce..tapik jadik da mcm kuli org hulu plak...salah cuaca lah..
ape bleh wat..beliau pasrah jek..

baju yg sedang dipakai oleh beliau telah dijahit sendrik oleh ummi beliau...
sgt sopan dan ayu bukan nmpaknye..tapik hakikatnye....
klo time beliau sedang mengganas bersama2 berudu di tangki air..hnya suar pendek n t-shirt jek jadik idaman...
tapik jgn terkejut..beliau sebenarnye mmpunyai satu almari baju gown yg dijahit oleh ummi beliau....huh...keganasan dlm kelembutan...sungguh unik..

hobi beliau ketika kecil...sm jek mcm kanak2 pompuan yg len..cume beliau ni telah dididik sec gamble maka cara beliau ni ade sedikit unsur2 pemberontakan la.....beliau sgt suka ngn barang2 mekap...asal nak pegi kenduri...lipstik semerah2nye beliau pakai...bile smpai kat kenduri tros xnak mkn nasik sbb takot lipstik ilang..pastuh mula buat bibir ala2 angelina jolie....sbb takot kl byk berlaku pergeseran antara bibir atas dan bawah...lipstik akan mnjadi pudar..ouhh..sungguh dasat....
disebabkan kefanatikkan beliau terhadap mekap....beliau telah menggunakan set mekap yg telah ummi beli dgn harga ratus2 RM utk bermain masak2.....serta membuat mural di dinding....
errr......mesti anda terpiki..mcm mn tu agaknye ekk....begini caranya....utk men masak2....krim muke ummi telah digunakan sebagai bahan utama masakan dan dicampur sedikit dgn toner muka dan pencuci muka..kemudian digaul hingga rata...setelah rata masukkan sedikit blusher yg telah ditumbuk halus untuk menimbulkan warna yg lebeh menarik...selepas itu bolehla dihias sedikit dgn bunga2 yg telah dipetik secara haram di rumah jiran sebelah...
untuk membuat mural yg cantik dan nmpak semulajadi didinding rumah anda....bolehla anda mematahkan lipstik mak2 anda sekalian dan letakkan ditapak tgn...kemudian gosok2kan tapak tgn anda sehingga warna mnjadik rata di sekitar tapak tgn....selepas tuh...copla tapak tgn anda didinding mengikut konsep suka hati....
pesanan...jgn tiru aksi ini kl mak2 anda sekalian mempunyai rotan dirumah...
rotan ummi beliau telah selamat disorokkan ditempat rahsia sbb tuh beliau berani buat sedemikian rupa..

senjata rahsia beliau untuk mengelakkan di marah atau di pukul ialah...menagis sekuat hati...hahahahahaha!!!!!
belum sempat ummi nak wat ape2..beliau da stat melalak....maka ummi hnya mampu tutup telinga saje sbb suara beliau mampu membuat telinga ummi beliau bernanah mndengarnye....
senjata ni jugak digunakan ketika beliau skolah tadika....dimana bila cikgu suh tulis nama kat depan beliau tros nangis xnak..sbb nama pnjang sgt..so malas.....

hari demi hari..tahun demi tahun.......
beliau mula mngalami anjakan paradigma yg sgt dasat......
drjah 1-6: beliau merupakan seorg ske wat hal sendrik...degil..malas ngaji...tapik khatam drjah 3 okayy...
form1-3: beliau berkawan ngn budak2 degil...ske cabot skolah esp skolah khas...skandal ramai2...dye rambut...free hair...melepak kat bndar smpai satu hari...huh...
form 4-5: beliau mula insap dan menemui jalan yg agak lurus....tapik satu habit yg xbleh nak ubah sejak kecik...homework xpenah siap.....nak tau bile siap...?? bile smpai pepagi kat skola...mmber tnye.."Dawai...ko da siap keje skola semalam?"....maka beliau pon seperti org ilang ingatan menjawab.."eh adeke"...dan sepantas kilat tgn beliau laju jek meniru..heheh....
matrix: ouhh.....zaman kegelapan sbb byk main2.......no komen sbb aku da citer zaman ni pada entri lepas..
UM: ni lg hancuss lebur......mnjadik soSIAL tetapi masih terkawal dan dlm batas2 agama lagi.......study??...study gakla walopon ske tuang class.....ape bleh wat...BAD HABIT DIE HARD...
Zaman kerja: memula down tapik ble beliau da terjumpa geng GONJOL.....beliau mnjadik semakin sengl..arghh...pengaruh rakan tak sebaya yg semakin menular kuat....sekarang beliau cuba memupuk kembali sifat2 keperempuanan serta kefemininan beliau agar mudah mndapat jodoh..huhuh....

gmbar di bawah telah diambil selepas 17tahun dr gmbar di atas



pada waktu ini umur beliau adalah 24tahun...apekah agaknye akan berlaku ketika umur beliau 35tahun????
knp mesti 35...bukan 45 ke..55 ke.....arghhh...!!
penin ngn persoalan sendrik.....
adakah ketika umur beliau 65 beliau sudah mempunyai cucu...dan cucu beliau akan panggil beliau 'nenek dawai'....ouhh....persoalan yg xbleh diungkapkan kerana masanya belum smpai...

ade satu lagi info yg anda perlu tahu mengenai beliau...mase kecik beliau xske gmbar,kamera n posing2...tapik skang sumenye da bubah..pantang nmpak org pegang kamera...tros stat nak pose maut....fanatik giler!

baiklah!!
kerana saya selaku penglipurlara sudah kehabisan idea...marilah kita menamatkan riwayat hidup beliau....sekian terima kasih kipas susah mati sekalian....

p/s: cerita diatas ada kene mngena dgn yg hidup saja...ia sekadar untuk mnjadik pedoman hidup anda2 sekalian...sape2 rase nak buat filem berdasarkan entri ini..sila hubungi saye di...016..pegi jahanam...ngahahaha!

1 comment:

  1. jap beb...gue mau imagine.....

    "sekarang beliau cuba memupuk kembali sifat2 keperempuanan serta kefemininan beliau agar mudah mndapat jodoh..huhuh...."

    hah...aper kategori erk nie....adakah hipokrit...adakah pure2..beb...uat paer ko nak berubah utk dapat jodoh...?aku rasa ko kena tune sikit...berubah kerana diri sendiri dan bukan orang lain atau bukan faktor sekeliling............takut kalu ko berubah kerana jodoh...tapi bila xachive target...ko akat menyalahkan mereka yg x sepatutnya.....

    tapi kalu target nk berubah kerana diri sndiri...bila x achive target...ko akan tanya balik diri sndiri dimana spoiltnya.....

    ok...ini ingatan untuk aku...

    ReplyDelete