Tuesday, August 25, 2009

Ramadhan....yaa...Ramadhan...


Walopon da masok hari ke-5...rasenye xlmbat kot aku nak ucapkan..
SELAMAT BERPUASA TO ALL!!!!!
(dgn nada agak mnjerit)

hurmm...puasa kali ni xbape nak terase la...pesal tah...mebi sbb umo makin ramai kot...
tu yg xbape nak teruja sgt kann...

1st ramadhan aku sempat balik uma kat senggarang sbb nak sahur ngn ummi....
cm bes jek rase sahur ngn family.....
ramai2.....n paling bes sbb kalo sahur kat uma.....
kitorg ni jenis yg sahur da dekat2 last minit jek nak imsak tuh.....
bayangkanlah...tgh nak mnyuap nasik kat mulut ni ade jek lauk yg masih dlm kuali umi tgh masak....so mmg lauk yg dimakan fresh2 dari kuali la....mkn pon ati mcm xtenteram jek sbb mata asek pndang jam...heheh...tapik bes la....

then...spnjang aku da start puasa kat umah sewa Taman Mawar ni...xpenah lg aku masak...sume mknanan bli kat bazaar jek..punyela pemalas anak ummi ni....huuu~ aku xmmpu nak melawan virus MALAS tu lah...balik keje jek nak mngongkang....ape ble wat...badi kongkang tuh kuat sgt....

Semalam aku g bazaar Ramadhan kat Air Biru Pasir Gudang.....

kire 1st time la aku mnjejakkan kaki ke bazaar trsebut...selama ni asek kat Taman Mawar jek...

ounyelah xtersangka....trsangatlah crowded bazaar trsebut smpai nak brjalan pon lngkah kene kecik2....setapak demi setapak...nak smpai kat kedai yg xsampai semeter kat depan adela dlm 10min....

dan yg paling xtersangka ialah....ramai jugak mamat hensem kat Johor ni ekk...

heeee...sempat gak la cuci mata ni....walopon mamat2 sekalian ni ramai yg pakai baju teletubbies plbagai kaler (akceli overall)...tapik mereka tetap nmpak macho....huh!..bulan pose la....ape la aku ni...chett...

dan seperti biase...klo g bazaar tuh aku mesti akan mncarik nasik kerabu..tapik aku agak hampe sbb so far nasik kerabu yg aku bli kat sini xsemantap nasik kerabu kat Bazaar Kerinchi & Syeksen 17.....huuu~ kempunan kiah...

dan aku da dapat rase aura nafsu mkn aku mmg mkn aku akan nek tiap kali bulan posa....heheh...tapik ia tetap xkan mengubah ape2 pada figura aku mahupon berat aku...sbb siang hari xleh mkn gak...malahan aku dhla manusia bermetabolisme tinggi....aku dapat rase yg berat aku smakin lm semakin xberat da...adehh...ble bleh gemok ni....

time berbuka mmg saat2 yg sgt dinantikan oleh aku n osmet2 ku sekalian...sbb time ni kul 7pm jek sume da bersila depan mkanan memasing tgu nak terkam jek....ngahaha...sungguh rakus perbuatan itu...

okla...akceli aku da xtau nak ngarot ape..tapik ble trpandang blog yg da mcm padang jarak padang terkukur ni....sedeh plak...haisyy...

k la...chalo mer bete!!

3 comments:

  1. taw tak pe..
    blog ko da berabuk gile ni y...
    kene bersih2 sikit la.. maklum la.. tak lame lagy da nk raye... weee... :)

    teringat time sahur dulu2.. mak aku pun begitu juge.. ske sahur time akhir2.. kan afdal.. tp adik aku slalu salah gune.. kadang2.. da dengar bunyi azan.. eyh.. melantak lagy.. wakakakakakak :P adeyh la.. mcam2...

    weyh.. mmg la ramai mamat ensem kat PG.. plak tuh macho plak.. sebab mostly buat keje tecnical.. terbaek.. heee.. :) patutnye ko angkut je sorang balik umah.. bole eyh.. abis da pakai baju telletubies.. harus la bole dibawa pulang sekali.. ahahahah :P

    pe pun cik Y..slamat berpose.. :) jgn la biarkan virus kongkang tuh berleluasa babe.. :) hee.. :P

    ReplyDelete
  2. Ye Betol2, Nasi krabU kAt sect 17 PalInG sedaP..haisyh..Keje Now XlaraT Nak gI, Xkuase nak mereDah jaM~ kalO ade NAR 1001 Cam doLu sure I dah pegI menScoOtkan Diri gI 7Teen TuH..

    OH why, I missed Those mOMenT yanG kIte bUke pOse Kat 7-4-5 N ParT palIng sedeyH mkN KAripap (yaNg sedaP)jek kat CSC Pza HuT igt doK..?

    TheN Kite bUat kueh RayA kan?? Gune mIcrowaVe bru OmaK Ko, N Mixer akaK aku..Owh.. bru sy sedar dawai..I missEd U lIke a Lot~ huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. Ha'ah aku pon dulu suke gila gi bazar ramadahan kat kerinchi tu sebab depan je umah sewa aku, tak yah jejalan jauh sgt.. hehehe..

    Vista skrg tegh cat weyh nak sambut raya..

    makin cantik plak tempat tu skrg ni..

    ReplyDelete