Saturday, July 18, 2009

Mari mEngaRot siRi 6..1st ImprEsSioN.....




1st impression......

mesti kekadang ade ant korang yg amek kisah pasal 1st impression ni ade gak yg amek lngkah..'lantak ko la'.......

klo cm aku...it depends...kekadang aku kesah gak...yela...nak gak mnjaga tatasusila agar tidak disalah sangke..heheh....mcm hipo plak...kekadang aku bohlayan jek sbb malas nak amek port sgt ngn ape yg manusia sekalian piki ttg aku....most of the time aku bohlayan..hehe...bia mereka knal sndri Husniyatul Adawiyah a.k.a Dawai...

klo korg nak tau...mnusia2 sekalian yg 1st time jumpe aku...1st impression mereka ialah...aku ni sorg yg serius n cm garang serta brlagak nak mampos...mostly mmg sume akan bg impression cmtuh ah......padahal mereka xtau g cane perangai sebenar dawai kokot nih....huh!

tapik....

kekadang cmbes je kan..kl korg tnye ngn sume kengkawan ke...opismate ke...ape 1st impression mereka trhadap korang..sbb dr situ kite leh tau la ape sebenarnye yg bermain2 di benak mereka...walopon mybe ade yg akan kate...'alah xpenting sume tuh...mainan perasaan dorg jek..'..tapik kekadang mainan perasaan ni yg leh dijadikan sesuatu yg boleh mngubah diri kite ke arah yg lebeh +ve....err...depends on the person laa......

tapik kan lg....

aku ni slalu silap dlm menilai manusia2 len.....

mcm contoh.....dlu waktuh kat desaru...aku satu kump ngn sorg minah ni...name die Amim....1st time tgk muke die..mmg xble blah coz cm kerek tahap dewata raya ah...kalah muke kerek aku n....tapik....last2 die jadik org yg paling rapat ngn aku time kat desaru tuh.....

same jugak mcm kes aku 1st time jmpe Mok.....die ni lg la....ant makhluk2 dlm class english tuh...die adalah antara makhluk bermuka ketat yg mmg ketat gile ah...mcm baru pekena jamu rapat...errkkk.....

aku cm xbrani nak wat lawak bodo ngn die...skali tuh da agaknye Tuhan nak buktikan kat aku yg mnusia muka ketat ni sebenarnye kelakau jugak...aku telah di kapelkan ngn die utk firts task grouping....dan bermula la h dr saat itu...sikit demi sedikit ape yg aku nilai pada Mok pada mulanya berubah....semakin hari die semakin menunjukkan taringnye yg xtajam lngsong...dan setelah beberapa lama baru aku sedar yg sebenarnye Mok ni lg sejuta kali sengal dari aku...hehehehehe....kenyataan mmg pahitkan Mok....

walaupon begitu....

impression aku trhadap cik afrina....btul100%...heheh...sbb dr gaya die yg ske sengih2 kerang tuh...senang sgt nak teke....hai cik rina..kan kamu dan saye seangkatan...ske mmbebel serta ketawa ala2 mak lampir..tapik aku sopan sket la..heeeee.....

ok la aku rase neuron otak xmampu nak merapu sambil mkn ikan kerapu lg..
maka benarkan saye mmbuat pekerjaan lain...

p/s: sebenarnye entry ni mengambil masa selama 2 hari utk disiapkan..hehehe...

No comments:

Post a Comment