Tuesday, June 30, 2009

oH kaMpUnGku...


bersempena dgn cuti yg nak kate lama..xdela lama sgt...3 ari je pon...aku pon berangkatla pulang ke kg...
kejadian ni sume berlaku pada 27jun yg lepas..
heheh...akceli semalam lg aku nak update blog..tapik..pg2 ade miting..pastuh petang plak HOD miting..pastuh ble aku nak update blog...ade jek keje...
last2...mood nak update tuh ilang...maka aku pon xupdate la..

ok...berbalik pada tajuk asal...
pada 27 jun tuh...akceli aku keje halfday...tapik same jek mcm xkeje sbb aku join rombongan cik kiah a.k.a rombongan spital g kenduri kawen sorang doktor paedatrician HP kat Melaka...
jauh kan perjalanan aku..heee...

maka pagi sabtu tu pon aku memakai la baju kurung maroon aku tuh...
mekap2 sket...yela nak g kawen kat uma org besar2 tuu...doktor tuh kawen ngn pengarah MARA...mn tau ade sedara2 die brkenan ke kat aku..hahahah!!!



skali tuh tersama kaler baju plak ngn kak sathia...xperla redha jek..
asalkan xsame kaler ngn langsir ke..alas meje ke..heee...



ni lah rombongan cik kiah tuh...
ni baru satu kete...ade lg innova n perdana join..
ketua rombongan utk kete ni di ketuai oleh kak wati (baju ijau kiri)..serte co-pilot iaitu nai (baju ijau kanan)...dan dayang2 cun diblakang (dr kiri..jijot,ina n aku)



prjalanan utk smpai ke Melaka xla lama sgt sbb kak wati drift...bawak kete mcm hantu..huh!
kul 1030am kami brtolak n smpai dlm kul 1pm...



di sebabkan dlm kete da melantak byk cekedis..maka aku xabes mkn nasik mnyak..mbazir btol..



inilah die pasangan bahagia trsebut..Dr. Marina dan Datuk Nam...
semoga kekal hingga anak cucu..



prjalanan balik plak..kak wati drop smpai kluang n aku pon balik nek bus...
dlm bus leh plak trtido...ciss! dhla gua pakai lenses...abes kering mata...

smpai2 kat uma..trkesima jap tgk dapor..
umi tinggikan dapor..nak wat lagi bilik kat dapor tuh...
so bile aku kire2 smula bilik yg ade kat uma...ade 7bilik...cmni leh wat bisnes sewa bilik da...haha...
besela family besar...kenela byk bilik...n yg besnye...bilik aku umi nak tmbah bilik air..ngehehe....
dan yg lagik bes...aku akan brpindah kebilik yg lebeh besar..yay!!



inilah suasana di dapor tuh...umi aku wat konsep uma kg...
kayu sume...xpe2...depan ala2 moden dapor amek lak ala2 kg...



pastuh aku pon melepaskan la kerinduan kat kucing kerek aku ni...
si Kiko sengal..
ni die tgh wat muke kunun2 chumell la tuh..chett..

malamnye plak...aku duk melepak2 kt depan tv...niat kat ati nak tgk mentor...tapik abah da conquer plak tv tuh...makanya xdapatla aku tgk mentor...
tv lg satu xdapat nak pasang coz kat dapor tgh serabut...
tensi2...
penat bodek abah nak bukak tv3 tapik abah lebeh trtarik nak tgk citer perang2...yg xbeh blahnya citer tuh adalah berbahasa tamil....huuu....abah tu mmg asalkan perang jek..bahasa blakang citer..



disebabkan burink..aku pon kaco adik aku yg bongsu ni...die kene pksa ngaji...so die pon mengaji dgn nada dan muka yg xpuas atila...pastu lg die xpuas ati is aku plak sebok btulkan kesalahan bacaan die..
naseb la sape suh jadik adek aku..aku kn mmg garang..hahaha...



da siap kaco adek aku tuh...kaco plak lagik sorg ni...jenab...kunun nak stadi la tuh padahal die trlupa bawak balik buku teks die..poyo gler...

masa pon brlalu dgn pantas...maka ari isnin pon mnjelma..da tibe masa kene balik PG n keje smula..huhuh....saat itu terasa mnyesal sbb xgunakan masa dgn begitu effisien....
aku brtolak dr senggarang ke air itam pada pukul 2.25pm..n tibe di air itam pada kul 330pm...n kat situ kak wati pikap aku n kami pon balik brsama2....
balik tuh smpat singgah mkn kat KFC...heheh...



ok la...slaku akak yg bes..kepada adik2 ku...minggu depan akak balik lagik ye..mesti korg sume rase stress je kan....hahahaha!!!!
tu lah sape suh degil sgt...

k la..
chalo!!

7 comments:

  1. hahaha.. kau nak balik sebab aku balik kan.. cayalah dawai..
    gilak ah kacau budak ngaji.. kalau aku jadik adik ko, letak speaker kat mulut kau biar lekat kat gigi besi kau.. ngahaha.. ko bleh bayangkan tak?. nak aku zahirkan bayangan aku?..
    hahahaha..

    ReplyDelete
  2. ouhhh incek mok...sesungguhnye aku nak balik xde kene mngene pon nak ikot ko..huh...
    aku rase xpayah la ko zahirkan bayangan ko tuh sbb aku tau mesti mngarot giler baben...lg satu ape ko igt braces aku ni magnetic ke...sengal ubi kayu cicah sambal tumis la ko nih....

    ReplyDelete
  3. heaven nyer asyik blk je wai!
    aku nih nak balik sebulan sekali pun payah.
    sure terlajak jd sebulan lebih sikit br dapat blk.
    ceceecehh.. alasan!
    hhhhuhuhu..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. beb.....sama ah beb kaler maroon.......ermmm...dah siap ke blom erk langsir umah aku.....hahahahhah....ko mmg seorang budak yang nakal ah paiman.....xbaik tau kaco orang ngaji.....

    ReplyDelete
  6. cik syahira: ala...da nama pon dekat...jap jek smpai...dlu aku duk KL pon cmtuh gak...sebulan tuh sekali jek balik....
    bersabarla ye...hidop merantau la katakan...hehehe

    iR-KAMI: cisss!!!!!!! aku bukan kaco arr...aku mngajar tuu...jgn pgl aku paiman la salmannnn!!

    ReplyDelete
  7. DawaI..Aku Lik kg tetIap miNggU~hahah
    Bile NaK Bi kete neh?? Dah PAss Test kete LoM??

    ReplyDelete