Friday, March 13, 2009

kEseRonokKan sElePas Bgn TidO..yeaHh!!

skang da pukul 1041pm....
bermaksud baru sejam aku bgn tido selepas aku ter'koma' dgn xtersengaja...
aku xbrmaksud pon nak tido..saje jek men pejam2 mate..skali tuh trpejam btul..hurmmmm...
ble piki2 balik..sebenarnye aku da byk bubah dari segi tido2 ni..dahulukalanye..tido dan dawai ibarat irama dan lagu...
satu hari tido aku mesti kene cukup 12jam..(ala2 baby)...kalo xcukup..aku mcm mat gian xdapat dadah...agak kronik time tuh..tapik skang..tido aku hnyalah 5-6jam saje..kdg2 3jam...(ni atas sbb2 brgayut,brchating atau berblogging...)..

tapik arini..selepas bgn tido..rase ceria plak..walopon kalo igt pasal keje boleh meletop kepala..tapik aku ceria..seolah2 tido aku sgt berkualiti..(hakikatnye xkualiti lgsong)..antara sebab aku ceria ialah aku bermimpi sesuatu yg indah...
biarpon mimpi aku ni mugkin hanyalah mainan tido tapik aku gembira dgn mimpi ini...

biar aku jelaskan apa aku mimpi...aku brmimpi aku sedang berjalan ke suatu kawasan yg sgt damai dan sejuk,,dan aku rase sgt2 free..xde masalah..xde perasaan takot...kawasan tu seolah2 mcm kat tepi pantai tapik xde pon laut....aku duduk sorg2 dan layan prasaan..aku duduk dgn muka trsenyum jek....xpernah aku rase prasaan tenang mcm ni...then..

'wai!!!!!..bgnlaaa!!! smayang mgrib!'

huh..sore ina plak memecah kalbu dan mnganggu deria pndengaran...aku pon bgn dgn mamai dan teros amek wuduk...pastu baru aku trpiki nak tgk jam..wah!! 810pm..huhuh...baru aku trsedar yg mimpi aku bukan mainan tido tapik mainan syaitan....tapik ape2 pon aku tetap rase tenang...walopon brsikap agak keji tido di waktu mgrib..

lepas solat..aku cube utk tido smula agar dpt mimpi yg same..tapik selepas setengah jam..aku da xsanggop nak pure2 tido lagik..aku surrender dan bgn untuk mandi..selepas mandi aku mula menggeledah dapor coz baru trsedar aku xdinner lagi..

selepas seketika aku trpiki...adakah aku layak utk mndapatkn ketenangan dlm hidop..kadang2 aku xtau samada aku sedang tenang atau bergelora..sebab...seperti yg aku pernah mentionkan...seantero manusia mngatakan bahawa kotak prasaan aku da expired..arghh!!.tidak..mn bleh..aku mesti carik balik prasaan yg ilang tuh...

hurmmm....lepas ni pukul brape pulak aku leh tido...hurmm lagik...

p/s : tgk citer 'stuck on you'..klaka tapik romantik dan penoh cabaran...

No comments:

Post a Comment