Thursday, March 5, 2009

aKu..beRnama DawAi kOkoT..

DAWAI KOKOT....

korang tau x ape tuh dawai kokot? ia adalah ubat stapler..
so aku nak flashback smule knp aku dahulukala..errr.actually sehingga kini dipanggil 'dawai kokot'..

waktu tuh aku berada di form2...asalnye sume kawan2 aku panggil aku Dawiya...atau pon Husniyatul..ataupon Yah (yg ni cekgu math aku jek pgl)...
ntah mcm mane insiden ni berlaku...kami tgh kemas kelas dan kami satu kelas belajar bahasa...tiba2 kawan aku tanye..'eh kalau ubat stapler bahasa melayukan sebut ape ek?'...kami sume pon berpikila..pastu ade yg jawab..'dawai kokot kot'..bile soklan da terjawab..kami pon diamla..skali tuh mcm mn tah mmber aku yg lagi sorg ni nak pgl aku dgn nada jeritan..(walopon jarak die ngn aku xlah jauh sgt)..korg tau die leh trsasul pgl aku ape?

'weh Adawaiyah!!'..

satu class tersentak..dan tetiba satu suara sumbang bersuara..
'ehh..mcm sesuaila nama tuh ngn ko..sesuai dari sume segi terutama dari segi kekedingan ko..'
aku hanya mampu terkedu jek tatkala tuh..

maka..

xsampai seminggu nama aku tros glemer jadik dawai kokot..bukan sahaja glemer dikalangan rakan2 sebaya mahupon xsebaya..tapik..semua cekgu termasokla pengetuaku..huh!
tapik sebenarnye..aku pon panggil pengetua aku as 'penghawa dingin' coz nama die ialah Pn.Hawa yg selalu dingin....sesuaikan..haha..

nama aku semakin kukuh dan glemer sehingga la aku form 5...bila aku melangkah masok ke matrix..aku mula tukar nama..bukan tukar tapik mnjadikkan nama tuh semakin sedap dipanggil...
...WAI...
sedapkan utk dipanggil serte xwat mulut penat...
dan selalunye soklan lazim utk aku ialah..
'wai...why wai?'..
hisyy..penat nak jawab soklan nih...keadaan nama aku semakin kronik ble aku melangkah ke UM plak...nama aku jadik semakin unik...
..WAI KIM TAT...
dan trdapat beberapa manusia yg akan pgl aku KIM TAT..or KIM...hurmmmm...aku semakin jauh rasenye ngn nama asal aku iaitu..
HUSNIYATUL ADAWIYAH yg brmaksud 'penawar yg indah'...

bila aku semakin dewasa aku mula nak melarikan diri dari nama dawai kokot..sbb kononnye nak nmpak lebeh ayu..tapik..tuh sume dlm mimpi kerana ble blik kg...aku ttp dipanggil dawai...
dan ade jugak yg kater..agak pelik seorang gadis (ayu) bernama dawai..
korg rase pelik ker?

aku rase aku jadik sengal dan hyperactive disebabkan oleh nama dawai kokot ni kot....sebab nama kan melambangkan identiti seseorang...

okla..ble aku da jadik seorang ibu aku brharap sgt sume org boleh pgl aku..
Puan Atul..(yewww)...
actually xderlah harap sgt juz nak nmpak mcm ala2 ibu yg penyayang jek..
cube korang bayangkan korang pgl aku 'Puan Dawai' di depan anak2 aku...ape kah persepsi mereka terhadap ibu mereka sendiri agaknye?

hurmmm..susah nak jangke kan...

4 comments:

  1. olololorr... shian dye.. :P
    ak ske panggil ko Y.. singkat n padat..
    try tgk huruf Y... same cam ko la Y... kurus meleidi.. lagy sesuai panggi I kot.. :P
    ahahahaha... pe pun.. i like u Y...
    i really do.. ;) weee...
    peace babeh.. puan Husniatul.. wahhh. :P baru la glam.. :P

    ReplyDelete
  2. weh.sabariah nape ditinggalkan?
    name tu pown glamer gak ms matrix kan?
    hahahahaha :D
    cheq gurau ja naa
    ilebiuuuuuuuuuu :*

    ReplyDelete
  3. Puan Husniyatul..Sedap, PenOh bermakNe..
    Puan Atul is a NO for me coz u Noe lah Kan i alergic atOl2 neh..wahaha

    ReplyDelete
  4. to afrina: haha..rasenye for this month i akan lost weight kot...baru jek siap pasang braces n trsangatla ngilu..huhuh...me too like u very much..coz u n i same jek hepi2 go lucy serte sntiase energetic..yay!

    to kerry: alamak..trlupe plak saya pada 'sabariah' tuh..haha..nama tuh la yg mngangkat aku utk dikenali..huhu! rindu plak KMK..

    to nanie: uppsss..lupe plak u laergik name atol2 neh..haha..u ni bz ker..xupdate2 pon blog..

    ReplyDelete