Wednesday, March 11, 2009

Aku PeLIk dGn diRi SenDiri....

Entri aku kali ni..aku nak mngarot lagi...tapik mngarot bnde2 yg berfaedah la..bukan yg ntahapeape tuh...

bace tajuk jek mesti korg sume da tau...bahawasanya aku skang konpius ngn diri aku...konpius sgt2 smpai kdg2 aku tertanye2..btul ke name aku Husniyatul Adawiyah a.k.a Dawai..btul ke mak aku seorang yg gamble lagi brutal.. btul ke aku ni seorang manusia dan macam2 lagi persoalan la..

secara jujurnya aku xtau apekah pelan masa hadapan aku..dan aku macam xnak piki ape2..dan sejujurnya lagi..aku macam da xde perasaan...arghhh...perangai dulu dtg balik daa...susah untuk aku recover klo prangai aku yg ni dtg balik...

ntahlaa...

ikotkan ati nak follow the flow..tapik flownye pon aku xnmpak...
dlu kecik2 org tanye..
'dik cita2 da besar nak jadik ape?'
jawapan aku...
'jadik isteri..'
jawapan yg ringkas dan padat..dan sume org paham..

sampi skang klo org tanye..jawapannye tetap same cume edit sket jek jadik ayat org profesional..'surirumah'

aku takot..ble aku semakin konpius ngn diri aku..aku akan trlupa jantina aku plak..err..bleh ke mcm tuh..yela..takot jek..kan dunia ni pelik...
tapik...aku lagi skali xpahamla...aku ibarat bukan diri aku...aku mcm roh org len yg menumpang dlm jasad org len...sukar nak explain..
tanyela ape2 ttg ati, prasaan, cinta...aku akan blur...
tapik klo tanye ttg enjoy, karok or berpoya2..dgn pantasnye otak aku akan berfungsi secara cergas..haha!

skang prasaan pelik kepada diri sendiri da semakin kritikal...dan rasenye jarang ade orang yg pelik kat diri sendiri...tapik nak buat mcm mane...da suratan takdir..ble aku terkenang diri aku waktu kecik...aku ibarat org lain..masok menengah dari form 1-3..aku lagi lain sebab aku sgt jahat..tapi kejahatan tu maseh trkawal..form4-5..aku sgt hyperactive...matrix...aku xjmpe identiti diri sendiri...masuk U..aku ibarat org sengal...huh...mcm sumpah2 kan? sumpah2 pon xcam aku...

aku rase aku memerlukan pertolongan rakan2 sekalian utk mnghidupkan kembali naluri aku sebagai seorang dawai....kalo dawai da xwujud dlm dunia ni....maka....korang sendiri akan tau apa jawapan tuh....

baiklah!!

mari brtukar jadik 'kongkang jadian'...
bertuuuukar!!!

yeah!

2 comments:

  1. saye pun mau bertuakar jadi kongkang jadiann.. bertukarrr...
    Y.. like what i said to u...
    kene la belajar tntang diri sendiri...
    hee.. kalo berubah pun.. kearah kebaikkan ape salahnye.. tp plz.. jgn kikis or buang perangai anda sebagai seorang dawai... sebab nnt saya amatz rindukannye.. ehuhuhuhu ;)

    u go gurl.. kongkang jadian.. wakakakaka :P

    ReplyDelete
  2. banyak2kan amalan kerohanian...
    jiwa kita akan tenang...
    kusut cane sekalipon tp bila kita berbalik kpdNya, kita akan redha dan rasa tenang.. idop hanya sementara Wai, penuhi ia dengan perkara2 baik dan menggembirakan k....mengadulah kpdNya...insyaAllah....miss u wai....

    ReplyDelete